styr åldern livet?

jag påverkas nästan utav allting. de runt omkring mig säger att ja brukar påverkas utav olika saker, själv så tycker ja nt att dt är så. jag påverkas inte, jag styrs utav vissa personer. att aldrig få välja själv är ett rent helvete, att dt alltid ska vara ngn som ligger högre upp och bestämma över en?

dt är fan inte okej. att styras utav ngn och att påverkas är helt olika saker, eller är dt inte så? att känna sig i underläge är inget för mig. jag blir äcklad utav d människor som bestämmer över mig. jag vill inte bo eller leva som det är i ett jävla fängelse.

när ja lägger mig ner i sängen och blundar kmr drömmar, drömmar om att när jag blir vuxen o kan ta hand om mig själv. jag känner mig vuxen men förstår att jag inte är dt. känslan som finns inom mig gör så att ja klarar av att leva liksom. den känner att snart, snart är jag vuxen och kan göra vad fan jag vill. jag anser att man nt är vuxen i en viss ålder utav man är dt när man har utvecklats och när man känner dt själv.

har ni aldrig känt så? eller tycker ni att ja har fel, att åldern styr hela vårat liv? åldern påverkar allt i livet. dt är åldesgräns på bio, åldersgräns på energidryck, tobak o alkohol. dt är åldersgräns på att köpa tändare. dt är åldersgräns på pubar, konserter.... skulle kunna sitta en hel dag o skriva om saker som dt är åldersgräns på.

vem är dt som har bestämt att man måste vara 18 år för att vara "vuxen"? ja fattar nt. är ja trög eller tänker ni samma sak där ute?

jag ska nog bli en groda så kan ja leva fritt i skogen. sen när dt blir kallt hoppar ja vidare till afrika o lever där ett tag, vad säger ni om dt ?

(pappa tagit bilden i new york, i think)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0